I'm going on an adventure! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Loes Kuijper - WaarBenJij.nu I'm going on an adventure! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Loes Kuijper - WaarBenJij.nu

I'm going on an adventure!

Blijf op de hoogte en volg Loes

14 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Woensdag 30 april, 5:00pm. School is uit. Vlug omkleden en naar buiten, richting strand. Daar stonden vier personen op mij te wachten; ons pap, ons mam, ons Teun en ons Bert. Voor een week waren zij in Engeland met als eerste stop: Sidmouth.

Al zat het weer die paar dagen die ze hier waren niet echt mee, hebben we tussen de buien door toch de kans gehad om de mooiste plekjes van Sidmouth te bezichtigen.

Een van die locaties: St. John's International School. Donderdag ochtend ben ik ze op gaan halen bij hun zeer 'posh' hotel om ze de weg te wijzen naar school.

Een wereld van verschil vergeleken met een nederlandse school. Leerlingen in uniform, die voor je opstaan zodra je als bezoeker een lokaal binnenkomt. Slaapzalen en een eetzaal omdat een deel van de leerlingen hier op school woont. Ook de uitstraling van het gebouw is anders dan dat van Nederlandse scholen. Een gebouw van zo'n 150 jaar oud vol met zigzaggende gangetjes en trapjes zodat je er lekker in kunt verdwalen. Daar komt dan het uitzicht op zee ook nog bij!

Die dagen heb ik nog wel les moeten geven. Als gevolg hiervan moest ik me vrijdag haasten. We wilden namelijk betijds naar Londen vertrekken. Na mijn les had ik 22 minuten om de bus halen. Tegen de tijd dat je de leerlingen dan uit het lokaal hebt en opgeruimd hebt om vervolgens je nog vlug om te kleden en je tas te pakken heb je ineens nog maar 7 minuten om je bus te halen (op 10 minuten loopafstand!).

Al rennend met mijn jas nog open, tas op mijn rug, opgevouwen paraplu in de ene hand en telefoon in de andere voelde ik me net Bilbo Baggins die door de Shire aan het rennen was om zich nog bij de reizigers aan te sluiten. Gelukkig liep de weg bergafwaarts en rent dat een stuk makkelijker. Volledig buiten adem heb ik de bus, die al op het busstation was bijna klaar om te vertrekken, nog net gehaald.

Een lange busreis en een nog langere treinreis later zijn we dan met z'n vijven in Londen aangekomen. Ons hotel zat op een locatie die ervoor zorgde dat we elke dag ook even langs de TARDIS liepen bij het metrostation.

Behalve de standaard bezienswaardigheden die je doet als je in Londen bent (Houses of Parliament, Buckingham Palace, Tower & Tower Bridge, de kroonjuwelen en wat la niet meer) ben ik op zondag middag samen met ons mam en ons Teun naar Hogwarts gegaan met zijn Great Hall, Griffyndor Commonroom, Slaapzalen, Chamber of Secrets, Hagrid's Hut en Dubledore's Office.

En nu we er toch waren, konden we maar net zo goed naar Diagon Alley, het huis van the Weasleys, The Leaky Cauldron, The Ministry of Magic en het huis van de Dursleys. Ik kan zelfs zeggen dat ik oog in oog heb gestaan met Voldemort!

Net buiten het centrum van Londen staat namelijk de filmstudio waar grote delen van de Harry Potter films zijn opgenomen, met de originele set, kostuums en props klaargemaakt voor bezichtiging.

Helaas komt aan alles een eind en zo ook aan de Londen reis. Maandag avond moest ik vanaf het station in Londen dan ook met de trein naar een kostschool ver weg... Klinkt bekend?;)

Na zo'n reis ben je natuurlijk moe. Helaas had ik geen tijd om bij te komen omdat de volgende dag een docent van de opleiding in Nijmegen langs zou komen! Alles verliep goed en zowel vanuit hem als van de school kreeg ik alleen maar postief commentaar. Dus dat zit wel goed. Vooral goed voor mijn ego;P

  • 14 Mei 2014 - 07:39

    Monique Kuijper:

    Heb gisteren een familie zo enthousiast gemaakt over HP dat ze er deze zomer op doorreis naar Ierland een bezoek gaan brengen:). Maar het was ook kei gaaf!

  • 14 Mei 2014 - 12:07

    Dennis:

    Oog in oog met jeweetwel en het overleefd? Ik hoop dat je in ieder geval je eigen litteken mocht kiezen...

  • 14 Mei 2014 - 13:55

    Irma Van Amelsvoort:

    wat een leuk verslag, heb je moeder nog niet gebeld,druk,druk.maar zo even tussendoor lezen lukt wel. je hebt een leuke schrijfstijl. zie het zo voor mij,jij hollend van af de heuvel. kijk weer uit naar je volgend verslag. groetjes irma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Actief sinds 10 Jan. 2014
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 8553

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 31 Juli 2014

Stage lopen op een kostschool

Landen bezocht: