Half-term en Boarders In - Reisverslag uit Sidmouth, Verenigd Koninkrijk van Loes Kuijper - WaarBenJij.nu Half-term en Boarders In - Reisverslag uit Sidmouth, Verenigd Koninkrijk van Loes Kuijper - WaarBenJij.nu

Half-term en Boarders In

Blijf op de hoogte en volg Loes

01 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Sidmouth

Na twee weken hier geweest te zijn was het alweer tijd voor vakantie. Veel boarders gingen naar huis voor hun vakantie, om de week met familie door te brengen. Anderen gingen naar gastgezinnen om daar lekker verwend te worden. De tien overgebleven leerlingen, die bleven deze week op school.

Om deze tien leerlingen (7 chinezen en 3 spanjaarden) bezig te houden hebben we ze elke dag een bezigheid gegeven. Na de drukte van het weekend, waarin er veel hectiek was over vervoer van en naar allerlei verschillende vliegvelden en gastgezinnen, begonnen we maandag aan een rustige maar drukke week.

Maandag begonnen we met de activiteit die door de leerlingen het meest gewaardeerd werd: koken. 's Ochtends moesten ze allemaal mee brownies bakken, waarna de Spanjaarden een paar uur vrije tijd hadden en de Chinezen voor een Chinese lunch gingen zorgen. 's Middags was er een vrijwillig onderdeel: scones maken. Er was daarbij wel een regel: je mag ze alleen eten als je ze ook mee maakt. Daarna, je raadt het al: vrije tijd voor de Chinezen en het bereiden van een avondmaal voor de Spanjaarden.

De rest van de week was het eten van mindere kwaliteit. Het keukenpersoneel had blijkbaar niet zo'n zin om voor een warm ontbijt of lunch te zorgen en we moesten het doen met toast, cereals en broodjes. Dinsdags zijn we nog naar de dierentuin gegaan, waar een meeuw besloten had om tegen mijn hoofd aan te vliegen. Woensdag stond er een dagje Exeter op het programma en donderdags moesten de leerlingen elkaar les geven over hun taal: Kantonees en Spaans. Om de week af te sluiten stond er voor vrijdag bowlen in Exmouth op het programma.

Dat weekend kwamen de overige leerlingen weer terug van weggeweest. Sommigen hadden een rustig weekje gehad: wat rondhangen met familie in Spanje of Frankrijk. Anderen kwamen met verhalen over de Olympische Winterspelen in Rusland waar ze verschillende evenementen hebben bijgewoond of met verhalen van de protesten in Kiev, Oekraine, waar ze middenin gestaan hebben.

Behalve de boarders die terugkwamen van vakantie, zijn er ook nieuwe leerlingen aangekomen. Een jongen uit Korea kwam als eerste binnen. Half in slaap aan het vallen, want hij was nog maar net in Engeland aangekomen. Vandaag gaf hij aan zich hier al helemaal thuis te voelen. Op maandag kwamen de volgende twee binnen: twee jongetjes uit China, 9 en 10 jaar oud, die slechts enkele woorden Engels verstaan. Gelukkig hebben we maar liefst een andere Chinese jongen die Mandarijn spreekt en die de hele week al als tolk aan het werk is geweest. De meiden waren hardstikke blij met deze aanwinst want, en ik quote, “ooh, they are so cuutee!!! I want to hug them!” En dat de hele dag door. Een dag later waren ze de schattigheid van de twee kleine Chinezen alweer vergeten, omdat ze druk bezig waren om de aandacht van een nieuwe jongen te winnen: een Amerikaanse jongen die de afgelopen vier jaar in Duitsland heeft gewoond. Helaas voor de meiden is hij is hier alleen voor deze week, als een soort kennismaking met de school, om volgend jaar pas hier te starten.

Ook in de komende week zullen er nog nieuwe leerlingen arriveren. Helaas voor de meiden dit keer geen 'schattige' of 'knappe' jongens maar zijn het meiden die hier op school ontvangen gaan worden. Nu zullen het de jongens zijn die misschien een strijd gaan houden om aandacht van de nieuwe aanwinsten!

• 02 Maart 2014 - 21:18

Dennis:

Leuk weer van je te horen Loes! Haha, en wat goed dat je (waarschijnlijk onvrijwillig) een pelikaan hebt gekopt! Bweeuuuhh! Keep it up! ;D